Vytvorené: pred 1 mesiacom

Inventáre diagnostických pozorovaní Čítanie a Písanie - ĎAKUJEME za obrovský záujem!

Inventáre diagnostických pozorovaní Čítanie a Písanie - ĎAKUJEME za obrovský záujem!
Sme hrdí na to, že sa nám podarilo vydať pod značkou Náš Poklad tieto dve nové pomôcky k orientačnej diagnostike a veľmi, veľmi ďakujeme za váš obrovský a neočakávaný záujem. Zároveň ďakujeme za vašu trpezlivosť a zhovievavosť.

Dlho sme na nich pracovali a konečne sme sa dočkali. V týchto dňoch sú k dispozícii aj v našom e-shope. Pre váš neočakávane veľký záujem o tieto materiály po zverejnení našej informácie na sociálnych sieťach sme spustili spočiatku PREDPREDAJ (od 11.11.2024) a následne po ich dodaní z tlačiarne aj riadny predaj.

Veľmi milo nás prekvapil a následne aj poriadne zaskočil obrovský záujem, ktorý ste o tieto pomôcky prejavili. Úprimne sa priznávame, že prvé dni predpredaja a potom predaja nás celkom prevalcovali vaše objednávky - až do takej miery, že sme mali aj jemné technické problémy so stránkou a s mailom a museli sme riešiť aj niektoré ťažkosti s vašim objednávaním a následným doručovaním, čo nás veľmi, veľmi mrzí. Veríme však, že sa pomôcky postupne dostali do vašich rúk a že drobné omyly a ťažkosti (alebo dlhšiu dodaciu dobu) nám prepáčite.

Všetkým vám ďakujeme.

Oba inventáre sú určené najmä do rúk členom školských podporných tímov v ZŠ alebo odborným zamestnancom v poradniach ako rýchla orientačná pomôcka, jednoduchý nástroj, obsahujúci súhrn rôznych položiek, potrebných pre zmapovanie úrovne čítania a/alebo písania, pochopenie prípadných ťažkostí dieťaťa v čítaní a/alebo písaní, identifikáciu bariér, ako aj vzťahu k čítaniu a/alebo písaniu.

Inventáre (checklisty) so zameraním na čítanie a písanie budú slúžiť na vykonávanie orientačnej diagnostiky čítania a písania v podmienkach školy alebo poradne. Môžu sa stať súčasťou portfólia žiaka,  prehľadom o jeho zručnostiach, schopnostiach, vedomostiach, znalostiach, silných a slabých stránkach súvisiacich s procesom čítania a písania.

Účelom ich použitia je zmapovanie stavu, zámerné, systematické zhromaždenie dostupných údajov, poznatkov, pozorovaní a zistení o procese čítania a písania žiaka a s týmito procesmi súvisiacich skutočností.  Jedná sa o sumárny kvalitatívny pohľad so zmapovaním viacerých faktorov, ktoré sa podieľajú na procese čítania a písania alebo majú s nimi úzky súvis, s cieľom nájsť následne cestu pomoci.

Inventáre môžu byť využívané plošne pre všetkých žiakov, nie len pre tých, ktorí sa javia ako rizikoví či s ťažkosťami  - napr. aj ako forma skríningu, depistáže.

Cielené sú však najmä pre tých žiakov, u ktorých učiteľ, rodič alebo niekto iný identifikuje ťažkosti v osvojovaní si čítania a/alebo písania a v čitateľských a/alebo pisateľských výkonoch.

Primárne sú vhodné najmä pre začínajúcich čitateľov a pisateľov, pre žiakov 1.-4.ročníka, ale prípadne aj pre starších dyslektikov, dysgrafikov a dysortografikov (napr. v rámci rediagnostiky či kontroly).